Te, eller chai som vi säger.


Det är något alldeles speciellt med TE.

Kära te, jag måste erkänna...
att jag kan inte leva utan dig.
Utan dig är min morgon ingen bra morgon.
Utan dig, känner jag ett stort tomrum i mitt liv (eller min mage haha).

Iranier dricker mycket te. Om du är gäst hos en iranier, så garanterar jag nästan dig att du kommer bli serverad te. Och minst 3 maträtter, och en persisk matta att ta med dig hem. Jag skojar bara. Men det är så vi visar kärlek, genom att mata dig. ÄÄÄÄT *häller 1 kg ris på din tallrik* haha. Men lizznä, om du har en iranier på besök:
bjud på te, kakor. och mat din snåla jävel (du borde veta vem du är ha ha ha).

Måste erkänna en annan sak: te-shopping är väldigt skoj. Man står där vid lösvikts-te-grejerna. Framför alla dessa underbara te-dofter - och sniffar.

Te, jag älskar dig.

magic tea


Kommentarer
Postat av: Asaliii

HAHAHAHAAH så sööööööööööööt! ;D

2010-07-31 @ 13:18:26
Postat av: kusin-vitamin

HAHAHAH älska att sniffa te ! <3

2010-08-03 @ 09:56:32
Postat av: Mona

I agree, God's greatest creation = Tea

Did you know that tea was "found" when a Chinese man was going to drink hot water in a garden and suddenly a tea leaf fell into his cup!

O and one other interesting thing is the history behind the Persian word Eastikan! It's actually English. The history goes like this that when the English were visiting Persia, they were amazed by the cup that the Persians drank tea in and they took some with them to England and since they didn't know its Persian name, they named it, East - Tea- Can !

2010-08-11 @ 02:10:26
Postat av: Goli

Wow, I did not know that! That is amazing facts Mona ! East side is the best side? haha :) <3

2010-08-11 @ 02:19:52
URL: http://golzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0