Skönhets-ideal - f'ck you.


Såg ett program nyss på MTV om diverse kändisar som opererat sig på ett eller annat sätt. Lil kim, Megan Fox, Madonna, Kim Kardashian, Ashley Simpson, Demi Moore, Lindsay Lohan... nästan ALLA har gjort NÅGOT.

VAD FAN ÄR DET MED OSS MÄNNISKOR?

Visst är vissa kändisar vackra, men vad säger det om dig egentligen
när du beundrar någon som
- stoppat fett från sin rumpa i ansiktet?
- lagt plast under kinderna och diverse käk-implantat för att se ut som barbie?
- lagt in gudvetvad i sig för att ha en perfektformad röv?
- har häst hår på sitt huvud?

DAMN GIRL, where is your Made-in-China-tag?

Jag har ABSOLUT inget emot folk som opererar sig för sitt egna välbefinnandes skull. Go for it. Men när någon gör det för att "passa in" i vad media har lärt oss är vackert - nej, däääär tar det stopp.
Jag hatar alla dessa idiotiska IDEAL. För någonstans, gick det väldigt fel.

I dont wanna hate on people. Im just hating the idea behind all of this crap! Media kan köra upp sin vackra och falska ideal någonstans.

Jag vill inte se ut som en barbie-docka
Jag vill inte förbli ung
Jag vill inte ha ett perfekt ansikte
Jag vill inte ha stora bröst
Jag vill inte ha en liten näsa
Jag vill inte ha större läppar
Jag vill inte vara smal som en pinne
etc etc...
För jag tror att vi glömde en sak: JAG ÄR FAKTISKT EN MÄNNISKA,
och jag tänker förbli det thank you very much.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0