Vem är Golzar?


Så vem är jag?
Det får den som vill veta ta reda på! hahah! Nemen jag kan ge några ledtrådar här... Jag är en tjej som föddes år 1990, i en underbar stad som kallas Tehran. Jag har lärt mig en del i livet, även om jag inte är så "gammal&vis blabla".

Det flesta som jag fått gå igenom har lärt mig
(wallah det känns som att jag sprider guld i luften nu...FÅNGA!)
- att man får kämpa, och kämpa hårt för det man vill ha.
- att klara mig själv ensam och inte vara beroende av någon annan.
- att ta ut det positiva från det värsta (även om det nästan varit omöjligt).
- man är den man vill vara.
- låt inte NÅGON trycka ner dig.
- var trygg i dig själv, det underlättar allt.
- det finns redan tusen människor som vill att du ska mess up. Så det viktigaste är att du själv tror på dig själv.
- var alltid sann mot dig själv och din vilja.
- använd din energi på det som gör dig stark, och inte tvärtom.
- var positiv.
- glöm inte bort dem och det du älskar.
- vissa människor är bara inte värt det och att det finns fööör många idioter där ute.
- inse vilka dina verkliga vänner är.
- ge aldrig upp.
- var tacksam!
- och mkt annat.

Vad gör jag med mitt liv? (kort och gott): Jag studerar juristprogrammet på Uppsala university och tog studenten på The International High School of The Gothenburg Region förra året. Försöker i övrigt att vara glad och leva mitt liv till fullo!

Vad är kul för mig?
Dansa magdans.
Musik... Reggaeton bland, MYCKET, annat.
Tänka... och att inte tänka ibland.
Lära mig nya saker.
Utvecklas som person.
Tro det eller ej men plugga är kul ibland.
Njuta av livet med allt vad den har att erbjuda, good or bad!
Flumma
Ärliga människor, Poesi, Kultur, historia, språk, filosofi och rättvisa.

I love to express myself, in everyway possible (perhaps why I started writing here in the first place!?). Through dancing, writing, drawing, screaming - yeah in any way.

A strong belief of mine is that; Dreams don't come true, you make them come true.
So thats another thing I focus on a lot in my life: making my dreams come true. Step by step.

Kort sagt är jag väldigt nyfiken på livet och världen. På alla unika människor och platser.
Jag vet att jag blandar engelska och svenska, och att det är väldigt fel. Dont need to tell me haha.

Peace!

Jag, striking a pose HAHAH.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0